Avtorica članka: Lara Brankovič  (iz številke 3, december 2018)
V petek, 6. 4. 2018, sem se skupaj s kolegico Vaneso Vodovnik, Barbaro Zlobec in pridr. prof. dr. Barbaro Pregelj udeležila Primorskih slovenističnih dni, ki so potekali v Kosovelovi knjižnici Sežana.
V okviru izbirnega predmeta Izbrana poglavja iz mladinske književnosti na Fakulteti za humanistiko smo se študentje poglobljeno seznanili s strategijami motiviranja za branje, ki jih prof. dr. Barbara Pregelj že nekaj let učinkovito izvaja z otroki po Sloveniji. Strategije motiviranja za branje je razvila Montserrat Sarto, ki jih je zbrala in predstavila v istoimenski knjigi – Strategije motiviranja za branje (2015). Gre za strategije, ki temeljijo na kognitivno-konstruktivističnih spoznanjih, zelo pomembne pa so pri obravnavi literarnih besedil, saj otroci in tudi odrasli prek njih laže dojemajo besedilo – z igro. Strategije so dober način za vzgojo bralcev in motivacijo za branje.
Na 48. Primorskih slovenističnih dnevih smo predstavili strategijo Poslušam in naredim, ki smo jo uporabili za Levstikovo literarno delo Martin Krpan z Vrha. Čeprav so bili v občinstvu odrasli, so se ti brez težav vživeli v literarne osebe, ki so si jih poljubno izbrali, se premikali po določenih literarnih prostorih in neizmerno uživali. Strategijo smo uspešno izpeljali, občinstvo pa je bilo nad njo navdušeno. Po predstavitvi našega dela smo se s kolegicami slovenistkami odpravile v bližnjo gostilno, kjer smo se okrepčale ter si izmenjale mnenja in spoznanja. Po tem so sledile še ostale predstavitve, ki so bile izjemno zanimive. Bil je prav lep in poučen zaključek tedna.